Het is al even geleden, maar hoe kwam je bij Management of Innovation (MoI) terecht?
Wouter: Na mijn master Marketing Management wilde ik mij verder ontwikkelen en koos ik ervoor MoI te gaan doen. Het was ook mooi dat ik mijn scripties voor beide opleidingen in één kon combineren. Ik vond het casewerk in de opleiding erg leuk. Daarin vond ik de combinatie van theorie en praktijk mooi. Het was fascinerend om te onderzoeken waarom productinnovaties (niet) slagen en wat je kunt doen om de slagingskans te vergroten.
Eelco: Ik vond MoI het meest op de toekomstgericht. Dat sprak mij aan. Dat een vriend van mij die master ook ging doen, hielp ook. Uiteindelijk is het een goede keus gebleken. Ik vond de materie erg interessant. Vooral hoe standaardisatie in technologie tot stand komt is mij bijgebleven. Voor mij geldt ook dat de cases gaaf waren. Het bedrijfsbezoek bij Océ in Limburg was voor mij een van de hoogtepunten.
Wouter, wat was voor jou belangrijk toen je je oriënteerde op een baan?
Wouter: Ik zocht een baan die aansloot bij mijn opleidingsachtergrond. Een rol als Consultant Innovatie past daar natuurlijk perfect bij. Ik was blij om de vacature destijds op een jobboard te vinden.
En Eelco, wat sprak je aan bij Innocision?
Eelco: Toen ik op gesprek kwam bij Innocision sprak de vriendschappelijke sfeer mij direct aan. Daarnaast werd mij ook autonomie beloofd en daar was ik in het bijzonder naar op zoek. Ik heb in de sollicitatiefase ook de mogelijkheid gekregen mee te gaan met een klantbezoek om zo een indruk te krijgen van het werk. Fijn dat er zoveel moeite gedaan werd om mij een compleet beeld van het werk te geven.